viernes, 25 de mayo de 2007

Lyhyt "Meksikolainen poika-Suomi" sanakirja

Olen oppinut aarettoman hyodyllisia sanoja viime aikoina mun 9-16 vuotiailta ystaviltani. Tassa pieni esimerkki paivan sanavarastosta:

tetas, buubies=tissit
dáme mi pelota, pendejo!=anna takaisin mun pallo, idiootti
hacer meme=pussailla
chupalote=fritsu
no me pegas!=ala lyo minua!
no hay chickle=ei saa hipassa ottaa kiinni sita joka sut otti kiinni
déjame en paz!=jätä mut rauhaan!
Porque tengo que comer todo?=miksi pitaa syoda kaikki?
He terminado mi aseo!= Oon tehny loppuun mun kotityot! (kuitenkin harvemmin on)
Tienes coscillas?=Kutiatko?
Piedra, papel, tijeras=perinteinen kivi-paperi-sakset, ratkaisee kaikki riidat
Tengo un chingo de dulces.=Mulla on ihan sikana karkkia.

1 comentario:

Anónimo dijo...

Jep! Tästä huomaa, että pojat ovat samanlaisia kaikkialla maailmassa.

:))

Sano murmeli